U današnje vreme potreba za psihoterapijom sve više se prepoznaje na samo od strane stručnjaka koji se njom bave, već i od strane velikog broja ljudi koji se opredeljuje za psihoterapiju. Ovaj pozitivan trend popularnosti psihoterapije podstaknut je sve većom senzitivnošću ljudi za istraživanjem svojih unutrašnjih procesa i promenama koje bi donele dugoročan prosperitet na svim životnim poljima.
Psihijatrija je grana medicine koja se bavi tretiranjem svih vrsta mentalnih oboljenja i poremećaja, kroz farmako i psihoterapiju. Centar za psihoterapiju i grupnu analizu “Bjanko” okuplja tim afirmisanih stručnjaka iz ove oblasti, sa dugogodišnjim iskustvom u lečenju duševnih oboljenja koja narušavaju blagostanje i kvalitet života.
Obrazovna struktura naše zemlje susreće se sa problemom nepostojanja formalnog akademskog obučavanja u oblasti psihoterapijskih modaliteta. Stoga je ova važna i odgovorna delatnost ostavljena u amanet entuzijastima – pojedinicima, koji su spremni da ulažu u nove generacije psihoterapeuta, prenoseći im svoje znanje i veštine. U Centru za psihoterapiju i grupnu analizu “Bjanko” kontinuirano obučavamo buduće grupne analitičare, organizujemo susrete iz drugih psihoterapijskih edukacija i seminare različitih tematika.
Grupno-analitička psihoterapija širom sveta vrlo je popularna, a najveći razlog tome leži u njenoj veoma opsežnoj primeljivosti. Ona predstavlja sintezu sociološkog shvatanja grupe i grupne fenomenologije i analitičke psihoterapije sa fokusom na sadašnjost, na “sada i ovde” u kontekstu grupnih relacija.
Psihologija, kroz svoje brojne oblasti delovanja, opisuje, istražuje, meri i predviđa različite aspekte ljudskog mentalnog funkcionisanja. U Centru za psihoterapiju i grupnu analizu “Bjanko” bavimo se psihološkim savetovanjem, najčešće sa porodicama, decom, mladima, parovima (bilo da su u braku ili se odlučuju za njega), reproduktivno izazvanim parovima i pojedincima, ali i svima onima koji žele da razgovaraju sa psiholozima – savetnicima.
Deca su povremeno stidljiva u svom ponašanju. Mnoga deca to spontano i sama prevazilaze a ponekima od njih je neophodna blaga podrška i podsticaj kako bi prevazišli ovaj problem.
Stidljivost može da bude deo detetovog karaktera, nasledni faktor ali i deo detetovog odrastanja.
Stidljivost je kombinacija straha, prividne (ne) zainteresovanosti za okolinu i povučenosti. Stidljivi mališani imaju poteškoće u uspostavljanju kontakata i druženju sa vršnjacima, nerado prihvataju nove situacije i izazove, boje se da se ispolje i izraze pogotovu verbalno te stoga razvijaju sklonost ka povlačenju, pasivnosti kako bi izbegli neprijatnost.
Ukoliko se stid ne prevaziđe u dečijem uzrastu, dete može u kasnijim uzrastima da razvije socijalnu anksioznost.
U Bjanko centru smo kreirali psihološke radionice sa ciljem da pomognu mališanima sa ovim problemima. Ove radionice su namenjene deci uzrasta 5, 6 i 7 godina. Radionice će se održavati subotom, jednom nedeljno u popodnevnim terminima u trajanju od 90min.
Psihološke radionice su oblik iskustvenog učenja. Radi se u grupi od 8 članova gde učesnici sede u krugu. Svaka radionica ima uvod, glavni deo i završnicu i kreira se u zavisnosti od postavljenog cilja.
Kroz ove radionice deca prevazilaze pasivnost i sklonost ka povlačenju, postiče se njihova aktivnost i izražavanje kroz pokret, crtanje, pevanje, sviranje, glumu i verbalno izražavanje. Pažljivim kreiranjem malih, prilagođenih koraka od neverbalne ka verbalnim deca stiču pozitivnu sliku o sebi i jačaju svoje samopouzdanje. Oslobađanju deteta doprinosi topao prihvatajući stav psihologa i razvoj pozitivne i prijatne atmosfere u grupi. Grupni način rada podstiče socijalne interakcije i socijalne veštine (predstavljanje, uspostavljanje kontakata, rad u paru, razvoj saradnje i kooperativnosti, razvijanje veza, poverenja i bliskosti među članovima grupe te razvoj motiva za druženje i osećaj zajedništva).
Radionice su tako osmišljenje da deci u njima bude prijatno, zabavno i poučno.
Stav psihologa je topao prihvatajući. Ne daju se ni pohvale ni kazne, ne ističe se niko posebno, svaki odgovor je dobar kako bi se deca oslobodila i usmerila na sam zadatak a ne na autoritet i na njegovo odobravanje ili neodobravanje. Daje se detetu dozvola da ponekad kaže dalje, da ne učetvuje ukoliko mu to ne prija kako se zbog toga ne bi osećao loše.
Voditelj radionice:
Marija Stefanović
Dečiji psiholog
Kontakt telefon: 021/6493 – 810